Grafimedia

Dag 4

99948EC4-5982-45B3-BE01-12FBE949228FDag 5BEB8E1AF-039E-48F5-B791-C91A26600CF1

Dag 6

IMG_0429

Dag 7

image_64834414279a9d7-7ae8-4ad3-9fa8-63effdcc0757

Dag 8

3 weken geen school:

Ik zit met mijn gezin van 5 mensen 3 weken thuis. Met deze fotoserie wil ik laten zien hoe we thuis met de sluiting van de scholen omgaan, en wat ik op een dag doe. Hiervoor gebruik ik voor de foto’s gewoon mijn telefoon. Daar kan ik altijd bij en mooie foto’s mee maken.

Dag 1

8A473257-E538-4F21-B003-FB3C1F88D74F

Dag 2

57D38512-5BAD-4D04-B46E-37D995F2C0F9

Dag 3

56423FDF-4326-4007-B831-089DEAAD8F98

Dag 3

 

Waar mijn verhaaltje over gaat:

Mijn verhaaltje zal gaan over een vierkantje. Het Vierkantje leeft in een stad waar alleen maar rondjes wonen, en Het Vierkantje wil er bij horen. Maar dat mag niet van de driehoekjes, en daar is Het Vierkantje heel verdrietig over, maar uiteindelijk leert Het Vierkantje dat je je niks moet aantrekken van wat andere van je denken. Ik heb hiervoor gekozen omdat kinderen zo leren dat het pijn doet als je iemand buitensluit, en dat je je niets moet aantrekken van wat andere van je denken. Het thema is een soort van pesten, maar dan op een kinderlijke manier, want het is voor een kind van mijn doelgroep nog te moeilijk om te begrijpen wat pesten echt is.

De titel wordt: Het vierkantje in Circkelstad.

Ik ga een stijl gebruiken met niet al te veel detail, en veel kleur, want zo geeft het ook een prentenboekachtige uitstraling. Ik ga een stad op de cover zetten met allemaal cirkeltjes en 1 klein vierkantje. Het vierkantje kijkt verdrietig, want ja, hij is het enige vierkantje dus hij voelt zich alleen.

`Eindproject Illustrator vooronderzoek:

 

Kenmerken kinderboek:

Kleur: De kleur is vaak heel fel en er zit niet heel veel detail in. Het zijn vaak grote vlakken met een kleur.

Tekst: Er staat nooit echt veel tekst in. De titel is heel groot gedrukt en best kort. In een kinder/prentenboek staan altijd heel veel plaatjes en heel weinig tekst, anders begrijpen kinderen er nikst van.

Figuurtjes: Het zijn vaak normale dieren en mensen, maar de dieren hebben soms ook menselijke eigenschappen, zoals kleren of dat ze kunnen praten. Het zijn vrolijke figuurtjes met veel kleur.

 

Welke stijl trekt mij aan?  Ik vind niet al te drukke boeken, maar wel vrolijk en niet zo saai heel leuk (vond). Zoals Mama kwijt. Dat boek vond ik vroeger echt heel leuk. Ik hou niet van kinderboeken met heel veel tekst of een hele lange kleine titel (vond). Dat is ook niet heel leuk voor kleine kinderen.

 

Portret in Illustrator:

 

 

Stilleven in Illustrator:

Illustrator_stilleven_Marie_Muijselaar_2B_Tekengebied 1.jpg

Reflectie opdracht SketchUp:

Ik ben bij deze opdracht veel gegroeid in mijn skills, maar ik kwam er ook achter dat ik in sommige dingen nog moet oefenen. Ik ben bijvoorbeeld gegroeid in originaliteit. Ik heb van niemand dingen na geaapt. Het ging ook wel sneller dan ik had verwacht, ik had het redelijk snel door. Ik moet ook nog wat dingen beter doen. Ik had nog moeite met het exporteren van de afbeeldingen, en om lijnen uit te gummen zonder het geheel te veranderen. Daar ben ik uit eindelijk goed uitgekomen, door hulp te vragen. Het uiteindelijke gebouw lijkt nog heel erg op de schetsen. Dit omdat ik het idee helemaal had uitgedacht , en had bedacht hoe ik het zou doen. Ik heb wel een paar dingen aangepast, maar het meeste is nog hetzelfde. Ik vind het eindresultaat best goed als ik bedenk hoe het was aan het begin. Ook omdat ik binnen ook allemaal dingen heb gedaan, wat nog best lastig was omdat ik vaak in de muren belandde als ik inzoomde. Ik vind het een geslaagde opdracht.

Mijn huis in SketchUp geïnspireerd op Mondriaan:

Mijn kerk in SketchUp:

 

Debriefing periode 1:

We beginnen periode 1 met een briefing over de projecten van deze periode. We gaan deze periode werken met het programma SketchUp. Het thema van de eerste periode is namelijk architectuur. De eerste opdracht is een oefenopdracht die één keer mee telt. We moeten een kerk ontwerpen en misschien ook inrichten aan de hand van een tutorial. De kerk moet de juiste textuur hebben, en ook een beetje gedecoreerd zijn (klokken, bomen, ramen, etc.). Het is het beste als je zo min mogelijk download, want dan word het programma heel zwaar en kan het sneller crashen. Als je nog tijd over hebt kan je de kerk ook een beetje inrichten, met bijvoorbeeld bankjes.

De tweede opdracht is het vooronderzoek voor de hoofdopdracht. Deze telt twee keer mee. De kunstleerlingen moeten een huis maken gebaseerd op een kunstenaar. We gaan eerst een kunstenaar uitzoeken. Dan moeten we inspiratie zoeken voor het huis. Daarna maak je drie analoge schetsen op papier.

Vervolgens beginnen we met de hoofdopdracht. Het huis ontwerpen van het huis gebaseerd op een kunstenaar. Dit ga we doen in SketchUp. In dit programma kun je in 3D iets ontwerpen, zoals huizen, kasten of een inrichting. Dit telt drie keer mee.

 

F70FD675-5C3A-4673-9D70-A95DE3AC37D5

Vooronderzoek huis gebaseerd op Piet Mondriaan:

Ik ga een huis maken in SketchUp gebaseerd op Piet Mondriaan. Het kenmerk van Mondriaan, was dat hij werkte in vlakken, en zijn schilderijen steeds abstracter maakte. Dat lijkt me een heel mooie techniek om een huis van te maken.